Podatek od zysków i strat na giełdzie

Ci podatnicy, którzy inwestują na giełdzie muszą to uwzględnić w rozliczeniu rocznym. Niezależnie od tego, czy odnieśli zyski czy straty, są zobowiązani zapłacić 19% podatku Belki. Biura maklerskie mają obowiązek przekazać wszystkim swoim klientom PIT8c. Na podstawie tego dokumentu należy uzupełnić PIT 38. Druk informuje inwestora o jego przychodach i kosztach ich uzyskania. PITy 38 to dodatkowe deklaracje, które należy złożyć oprócz głównego zeznania podatkowego. Nie można na nich odliczyć ulg podatkowych, ani rozliczyć się wspólnie z małżonkiem. Inwestorzy, którzy odnieśli w ostatnim roku dochody z tytułu zbycia instrumentów finansowych (akcje spółek, papiery wartościowe) lub objęli udziały w spółkach, muszą wypełnić deklaracje PIT 38 za rok 2013. Należy też rozliczyć wszystkie straty.

Metody rozliczenia dochodów kapitałowych

Tak jak w przypadku głównego zeznania podatkowego, PIT38 formularz można wypełnić przy pomocy aplikacji podatkowej. Programy do PITów za 2013 wypełniają także tę deklarację. Opcja pomocy szybko odpowiada na pytanie, jak rozliczyć podatek kapitałowy – dokładnie wskazuje co i gdzie należy wpisać. Poza tym to jeden z tych druków, które bez kwalifikowanego e-podpisu można złożyć przez Internet.

Stawka podatku od giełdy

Dochody kapitałowe są obłożone 19% podatkiem. W związku z tym, niezależnie od tego ile zarobiliśmy na sprzedaży akcji, zawsze zapłacimy taką samą stawkę podatku. Nie ma też żadnej kwoty wolnej od podatku. Tylko raz w roku, właśnie na druku PIT-38, należy rozliczyć zyski i straty z giełdy. Nie trzeba więc płacić żadnych zaliczek w trakcie roku.ulga prorodzinna formularze pit pit 36 pit36 ulgi rozliczenie roczne Ciekawostki podatkowe ulga za internet rozliczenie podatkowe pit 20122013 program pit