Jak otrzymać ulgę podatkową

Posted by on sty 9, 2013 in Ulgi podatkowe | 0 comments

W trakcie rozliczenia rocznego wielu podatników jest w stanie zyskać ulgę podatkową. Warto orientować się w formie i zakresie ulg, żeby wykorzystać szansę na zmniejszenie podatku.

Ulga dla krwiodawców honorowych.

Kwiodawcy honorowi, którzy chcą otrzymać ulgę z racji darmowego ofiarowania krwi, muszą dysponować zaświadczeniem z PCK dotyczącym ilości oddanej krwi.

Ulga dla osób samotnie wychowujących dzieci.

Rodzic lub opiekun prawny, samotnie wychowujący dziecko, ma prawo do ulgi. Jeśli współmałżonek odbywa karę więzienną, to opiekun na wolności również objęty jest ulgą dla samotnie wychowujących dzieci.

Ulga Internetowa

Deklaracje podatkowe za rok 2012 zawierają ulgi w kwestii opłat za Internet również dla użytkowników sieci bezprzewodowej. Faktura VAT za Internet nie jest niezbędna, ale należy posiadać dokument, na którym widać kwotę płaconą za Internet oraz dane osób ubiegających się o ulgę.

Ulga prorodzinna

Podatnicy wypełniający deklarację podatkową mogą odwołać się do ulgi prorodzinnej jeśli mają małoletnie dziecko oraz jeśli dziecku należy się zasiłek pielęgnacyjny albo renta socjalna. Ulga dotyczy również dzieci do 25 roku życia, podejmujących się w dalszym ciągu nauki. Teraz, gdy już wiesz, jakie ulgi mogą Ci przysługiwać, czas zacząć kompletować dokumenty. Pamiętaj, że czas na rozliczenie roczne mija 30 kwietnia 2013 roku.ulga prorodzinna formularze pit pit 36 pit36 ulgi rozliczenie roczne Ciekawostki podatkowe ulga za internet rozliczenie podatkowe pit 20122013 program pit